Dit jaar steunen we:

Quiet Community Tilburg

Hoe laat je je tienerkind(eren) meedoen op school, met een besteedbaar inkomen van een paar tientjes per week? Dat lukt niet. Er is dan simpelweg geen financiële ruimte voor de aanschaf van een fiets, smartphone of laptop. En dat terwijl school ervan uitgaat dat je die ‘gewoon’ hebt.

Kiwanis Tiener Kit
Vanuit Kiwanis Tilburg willen we daar iets aan doen. In samenwerking met Quiet Community bieden we Tilburgse kinderen, die in armoede leven, de Kiwanis Tiener Kit aan. Gezinnen in armoede mogen bij de overgang van hun kind naar de middelbare school een aanvraag indienen voor de financiering van één van de drie: óf een fiets óf een laptop óf een smartphone.

Met de opbrengst van de Kiwanis Rally bieden we zoveel mogelijk tieners zo betere kansen om zonder achterstand aan hun toekomst te werken. Wilt u hun een Zetje geven? Kijk dan hier.

Wilt u meer weten over de doelstellingen en werkwijze van Quiet Community? Kijk dan hier

Stichting Humanitaire Hulp Kinderen Oekraïne

Vorig jaar kregen we vanuit de deelnemers aan de rally veel bijval toen we Tilburger Piet Spijkers een mooie cheque overhandigden voor zijn Stichting Humanitaire Hulp Kinderen Oekraïne. Begrijpelijk! Piet doet al meer dan dertig jaar enorm goed werk – met name gericht op kinderen – in dit land aan de oostgrens van Europa. Hij brengt het motto van Kiwanis ‘Serving The Children Of The World’ op overtuigende wijze in de praktijk.

De oorlog in Oekraïne, die nu ruim twee jaar woedt, heeft een enorme impact op het dagelijkse leven daar. Ook voor kinderen. Daarom kiezen wij dit jaar opnieuw voor dit goede doel.

De oorlog bemoeilijkt het werk van de stichting ernstig; prioriteiten wijzigen bijna dagelijks. De opbrengst van onze rally vorig jaar is voor een fors deel gebruikt voor de herbouw van de school van het doveninstituut, die door een raketaanval getroffen werd. De school is recentelijk weer in gebruik genomen.

Het komende jaar geeft de stichting veel aandacht aan kinderen die door de voortdurende bombardementen ledematen hebben verloren. De revalidatie van die kinderen vergt veel tijd en is duur. Ook de protheses – die moeten ‘meegroeien’ – zijn erg kostbaar. Uw steun is daarbij meer dan welkom!

Wilt u meer weten over de doelstellingen en werkwijze van Stichting Humanitaire Hulp Kinderen Oekraïne? Kijk dan hier.

Geef ons een Zetje en steun zo het goede doel

Een Zetje staat gelijk aan 50 euro. Met uw Zetje geeft u kinderen uit de regio Tilburg een steuntje in de rug. U kunt alleen of samen met collega’s, vrienden, buren, sportgenoten of familieleden een Zetje geven. Want tien keer 5 euro maakt natuurlijk ook 50 euro.

Geef ons een Zetje